04:43 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شیوع ویروس کرونا

فعالیت شرکت های پتروشیمی تحت تاثیر قطعی برق نیست
شرکت های پتروشیمی عموماً از شبکه برق سراسری استفاده نمی کنند، لذا فعالیت این شرکت ها خیلی تحت تاثیر قطعی های مکرر و اخیر برق شبکه سراسری قرار نمی گیرند.
گوگل تهدید شد!
نماد برتر - گوگل یکی از نخستین شرکتهای بزرگی بود که کارمندانش را در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به دورکاری از خانه فرستاد اما اکنون که خواستار بازگشت کارمندانش است، بعضی از آنها حاضر به بازگشت نیستند.
کرونای هندی ترمز نفت را کشید
نماد برتر - قیمت نفت پس از این که روز پنج شنبه به بالاترین رکورد شش هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به قرنطینه های گسترده در هند و برزیل به منظور مهار شیوع کووید ۱۹، کاهش یافت.
وال استریت جان گرفت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورس وال استریت در آستانه ثبت رکوردهای جدید قرار گرفتند.
به جای حمایت پولی؛ بازار را دستکاری نکنید!
نماد برتر - یک کارشناس اقتصادی حمایت‌های پولی از بورس و استفاده از ابزارهای سیاستگذاری برای افزایش قیمت سهام را اشتباه دانست و گفت: نوسان و ریسک ذات بازار سرمایه است و نباید کسی شرایط این بازار را دستکاری کند.
افزایش ۷ درصدی تولید پتروشیمی‌ها
نماد برتر - مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش هفت درصدی تولید انواع محصول پتروشیمی در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال 1399 خبر داد.
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن
نماد برتر - رئیس خانه معدن ایران ضمن اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن، تبعات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان را بررسی کرد.
واریز سهمیه 60 لیتری بنزین؛ امشب!
نماد برتر - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
افت ۳۱ درصدی ثروت ترامپ به نزول ۳۰۰ پله‌ای در فهرست میلیاردرها منجر شد
نماد برتر- طبق گزارش جدید نشریه فوربس، ثروت ترامپ با افت ۳۱ درصدی نسبت به زمان حضور در کاخ سفید به ۲.۴ میلیارد دلار رسید و موجب نزول ۳۰۰ پله ای در فهرست میلیاردرهای جهان شد .
رشد نامحسوس درآمدها در «آپ»
نماد برتر -کاهش چشمگیر درآمد‌های حاصل از پشتیبانی دستگاه‌های پوز بانکی و البته سایر درآمد‌های عملیاتی از مهمترین نکات قابل تامل‌برانگیز گزارش‌های عملکرد منتشر شده این شرکت است.
کاهش قیمت انرژِی با افزایش تولید
نماد برتر - پس از این که دولت بایدن در اقدامی مشابه دونالد ترامپ، از عربستان سعودی خواست قیمتهای انرژی را معقول نگه دارد، اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه وزیران این گروه با تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از ماه مه موافقت کرد.
بلاتکلیفی در شاخص بورس‌های جهانی
نماد برتر - شاخص های بورسی مهم جهان عملکرد مختلفی از خود نشان دادند.
روز بد بورس‌های جهانی
بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان ریزش کردند.
"کرونا" با همایش‌ها و نمایشگاه‌های فناورانه چه کرد؟
نماد برتر- هر چند که در گذشته برگزاری رویدادها، همایش‌ها و سمینارها به صورت برخط و آنلاین امری محال به نظر می رسید ولی شیوع کرونا تغییر رویه ای را در برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد کرد که نه تنها امکان حضور همه مدعوین از داخل و خارج کشور در آن را میسر کرد، بلکه می‌تواند رویه قابل قبول برای پسا کرونا در برگزاری سمینارها باشد.
در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟
قیمتهای نفت تحت تاثیر قرنطینه های جدید اروپا برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ برای بازیافتن روند صعودی نیرومندی که طی چهار ماه گذشته داشت، به تقلا افتاده است.